Egoschopster / Levensverslaafde / Naturalzeikerd

vrijdag 20 juli 2012

Gedachten tot het eind der beeldentijd.

Ik zag jou vannacht ..,
je kwam alweer mijn droom binnen .
Je liep in een lege ruimte ,
en je kwam tergend langzaam op mij afgelopen .
Jou ogen waren op mij gericht ,
als een roofdier die naar zijn prooi kijkt .
Je glimlachte melancholisch en je ogen waren zo hard als graniet .
Je vertelde mij dat je me iets wou laten zien .
"Iets" wat je mij niet wou ontnemen .
Plotseling deed je een stap opzij en er kwam een kind achter jou vandaag.
Hij hield jouw been stevig vast en keek verbaast naar mij .


Jij bukte en tilde het jongetje op en drukte het behoedzaam tegen je aan . .
Het kleine jongetje dat nu op jou arm zat , keek mij nu nieuwsgierig aan .
Hij kende mij niet - ik herkende hem niet .
Hij wende zijn blonde koppie weg en vroeg ;
Papa ? Wie is die mevrouw ? Wat doen we hier ? Gaan we zo ?
Jij knikte langzaam met je hoofd en terwijl je mij strak bleef aankijken , zei je ;
Ja schat we gaan zo , maar eerst wil ik je laten zien waar we vandaan komen .
Vooral waar jij vandaan komt .


"Zie je mijn lieve Engel,
wij hebben allemaal een stukje verleden waarin we een grote rol hebben gespeeld ,
een stukje liefdesverleden. En uit dat stukje verleden ben jij ontstaan .
Grote mensen maken fouten , veel fouten .
- soms levensbedreigende fouten -
En jij mijn lieve schat ,jij bent geen fout - jij bent mijn ziel . "

Begrijp je wel wat je papa tegen je zegt ?
  De kleine jongen schudde zijn hoofd , hij begreep het niet .
Jij zette het jongetje op de grond en keek mij met een  harde blik aan .
Dat , mijn lieve kind , is jou mama .
Dat is jou stukje verleden .
Zeg maar dag .


Je tilde het jongetje weer op en je draaide je triomfantelijk om.
Het Jongetje keek over je schouder naar mij met een net zo'n lege blik als jij dat had .
Ik wou graag naar je toe rennen ,
maar mijn benen waren zwaar als lood.
Ik zou je graag omarmen ,
maar mijn armen hingen in beton.
Zelfs mijn hoofd was niet meer van mij .
Al mijn gedachtes vlogen om mijn hoofd .
- ze gaven een beeldenvoorstelling -
De beelden van toen .

Ik werd bezweet wakker ,
en was blij dat het maar een droom was ...


toch ....?






#Nien.




.

2 opmerkingen: