Egoschopster / Levensverslaafde / Naturalzeikerd

zaterdag 5 mei 2012

Stilte voor de storm


NOU !!
Ze keek de oudere vrouw vol verbazing aan .
"Ik dacht dat U het wist "
Ze schudde haar hoofd , hoe moest ze het in Godsnaam weten ?
Ze keek de oudere vrouw een beetje argwanend aan - zat ze nou een broodje aap te verkopen , of kreeg ze het broodje gratis - ?
De vrouw keek haar aan en begreep meteen haar wantrouwen .
"Niet bang zijn voor het onbekende lieffie " .
Wij hebben allemaal meerdere levens geleefd en overwonnen ."
Ze keek haar over de lange XL tafel bedenkelijk aan - wist de vrouw wat ze dacht ?
- Sjee .. nu kon ze nog gedachten lezen ook -
Meisje , ware liefdes komen elkaar ALTIJD weer tegen ... ze kunnen elkaar niet ontlopen .
- ze bekeek het gezicht van de oudere vrouw en dacht ; ware Liefde .. bestaat dat ??

De oudere vrouw begon langzaam en met trillende stem te vertellen ;

In mijn vroegere leven leerde ik de man van mijn dromen kennen .
Hij was alles voor mij en we pasten bij elkaar als de maan en haar sterren .
Ik voelde het , hij voelde het en iedereen zag het .
Hij was mijn linkerhand en ik zijn rechterhand - we waren bestemd voor elkaar - .
Na een paar jaar veranderde hij ,
hij begon zich te ergeren aan dingen die hij vroeger zo vertederend vond.
De dingen waar hij vroeger zo trots op was .
Ik bleef hem trouw ,-ook zijn verstandsverbijsteringen -.
Ik vergaf hem zijn fouten , ik deed dat graag want ik hield van hem .
Ik vergaf hem zijn woede-uitbarstingen , hij was een goed mens diep in zijn hart - en ik zag dat -
Totdat ..
op een dag de slager een grapje maakte en mijn man het te horen kreeg .
Hij vond het pure minachting tegenover mij , de slager flirte met een getrouwde vrouw .
Mijn man vond het ook minachtend tegenover hem dat ik om het grapje moest lachen .
0f ik niet tegen de slager kon zeggen dat het ongepast was ?
Ik legde mijn man rustig uit dat ik heel veel van hem hield en dat het maar een grapje van de slager was . . .
en dat ik een beleefd lachje van mij gegeven had .
Helaas ontstak hij alweer in een blinde woede en begon luidkeels tegen mij te brullen .
Hij schreeuwde ; Vuile trut , jij gaat vreemd . jij houd niet van mij , maar je houd van die slager !
Ik probeerde rustig te blijven , maar mijn verstand sloeg op hol .
Dit was niet mijn liefhebbende man , dit was een koud afstandelijk en kil monster .
Dit monster was gecreeƫrd om pijn te doen , om te vernietigen - zelfs dat waar hij van houdt - ook zichzelf -
Hij duwde mij tegen de muur en zijn blik was leeg toen hij zijn handen om mijn keel legde ...
Het laatste wat door mijn hoofd flitste was de onvoorwaardelijke liefde voor mijn man en hoezeer ik van hem hield .
Hoe vreemd je dit ook mag klinken , ik had zijn gezicht voor ogen toen hij nog mijn liefhebbende man was .
En ineens zag ik mijzelf op de grond liggen - mijn hart was gestorven - en zijn hart was koud .
Hoe abrupt kwam er een einde aan zijn liefde - aan onze liefde ..

Waar ging het fout ?
Meisje , ik weet het niet - ik heb het mezelf vaak afgevraagd .
Maar wat ik jou graag mee wil geven in dit leven is ;
In dit leven heb ik mijn relatie beƫindigd omdat ik ervan overtuigd was dat ik mijn liefhebbende man opnieuw leerde kennen .
En ik wou niet weer sterven ... niet weer .. en niet op zo'n manier , en niet aan een gebroken hart
Snap je meisje ?
We komen altijd weer onze ware liefde tegen ,
maar de vraag is ;

Zou je hem herkennen ???

* ze moest 3 keer slikken voordat ze haar stem teruggevonden had *
Ze keek de oudere vrouw aan en bedacht dat als ECHTE Liefde echt zou bestaan ;
dat ze dan nog de verrassing van haar leven zou krijgen ...... .

* 0f in een volgend leven *






=x=@Nien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten